LEVERING

Teksten nedenfor informerer på en mer lettlest og tydelig måte enn kjøpsvilkårene om hva som gjelder for levering. Kjøpsvilkårene kan inneholde tilleggsinformasjon som ikke finnes her.


LEVERINGSTID

Raskeste leveringstid er 1-3 virkedager etter at vi har mottatt din bestilling.
*Det finnes unntak til øyer og de nordligste delene av Norge, hvor det kan ta ytterligere 2 dager før leveransen kommer frem.

Når en eller flere produkter på din ordre ikke finnes på lager prøver vi så raskt som mulig, via e-post, å gi deg riktig informasjon om når din ordre kan leveres. I tilfellene en vare må bestilles fra leverandør, kan leveringstiden være noe lengre. Informasjon om leveringstid finnes mer detaljert under rubrikken ”Lagerstatus” på våre Internett-sider.

Informasjon angående eventuelle avvikelser fra den normale leveringstiden eller om at opplysningene på nettsiden er feilaktige, får du i samband med ordrebekreftelsen.

Du har da naturligvis rett til å heve avtalen eller endre din bestilling.

Om du ønsker å endre til en annen leveringsadresse etter at varen er sendt fra oss, koster dette kr 200,-

Ved lansering av nye produkter: Vi vil gjøre vårt beste for at produktet skal nå frem til deg på angitt lanseringsdato, men vi kan ikke garantere at produktet når frem til den nøyaktige lanseringsdatoen.


DELORDRE

Ved å kontakte kundeservice kan du be om å få bestillingen din levert i flere forsendelser, dette gjøres deretter mot en ekstra fraktkostnad.

FRAKTKOSTNAD
Frakt har en startpris på 79 inkl. mva.

Fraktkostnad beregnes automatisk etter vekt/volum og er tydelig angitt i kassen.

Mer informasjon finnes under hver leveringsmetode.


LEVERINGSMETODE
Fraktkostnaden vil variere avhengig av leveringsmetoden og størrelsen på forsendelsen.

Levering i postkassen med Helthjem
Pakken leveres til deg i postkassen eller på dørmatten på morgenen, du mottar en SMS etter gjennomført levering.

Leveringstid: 1-3 virkedager.

Levering til utleveringssted med Helthjem
Bestillinger som veier opptil 35kg kan bestilles med leverans till udleveringssted. Det innebærer at leveransen ankommer ditt nærmeste Helthjem utleveringssted, du mottar en hentemelding via SMS. Hvis det ikke er noe Helthjem utleveringssted i nærheten av deg, vil pakken bli levert til nærmeste Postnord utleveringssted i stedet.

Leveringstid: 1-3 virkedager.


LEVERINGSBEKREFTELSE

Når bestillingen er pakket og klar til å bli hentet av speditøren, sendes en leveringsbekreftelse til deg på e-post. Leveringsbekreftelsen inneholder følgeseddelen din. Følgeseddelen viser hvilke varer som skal være i forsendelsen. Hvis en vare er utsolgt og ikke kunne sendes, står dette på følgeseddelen.

SPORE FORSENDELSE
Når bestillingen din er sendt fra oss, vil du motta en e -post som bekreftelse. Hvis forsendelsen din kan spores, vil en sporingskobling eller et forsendelsesnummer bli sendt dit.

ENDRING AV TRANSPORTOPPGAVER
En pakke forblir hos utleveringsstedet i 14 dager før den returneres til avsenderen. (Gjelder ikke ved Levering i Postkasse)

Hvis du har angitt feil adresse eller postnummer og bestillingen er sendt fra oss, må vi utføre en "Endring av transportordre". Du må da kontakte kundeservice for å gjennomføre endringen. Endringen koster 200 inkl. mva. som er speditørens kostnad, uten tillegg fra vår side. Speditøren har minst 24 timers behandlingstid for en slik endring.

FORSENDELSE SOM IKKE HENTES UT
For uavhentede pakker som returneres, tar vi et gebyr på NOK 195 for å dekke kostnadene våre. Tenk derfor på at du alltid henter ut dine bestillinger innen 14 dager fra varen kommer på postkontoret.

TRANSPORTSKADER/FEILEKSPEDERING

Det er viktig at du utfører en korrekt feilanmeldelse.

Synlige feil: Anmerket på utleveringsbilag når du mottar varen, hvis du mottar varen hjemme hos deg. Skaden skal meldes til Teknikproffsets kundeservice umiddelbart. Ta alltid bilder av emballasje og produkt, og send bildene til oss via E-post. Hvis du hentet varen på utleveringssted, eller mottok pakken som pakke på døren, må du melde fra på utleveringsstedet, fylle ut en skademelding og levere inn det skadede produktet med emballasje. Når du får kvittering på dette sender du en e-post til oss med denne kvitteringen og bilder av produktet og emballasjen.

Skjulte feil: Må meldes inn før 3 dager fra du mottok forsendelsen har gått, til Teknikproffsets kundeservice. Meld også fra på utleveringsstedet (gjelder Pakke på døren og Servicepakke), fyll ut en skademelding og lever inn det skadete produktet med emballasje. Når du får kvittering på dette sender du en e-post til oss, med denne kvitteringen og bilder av produktet og emballasjen. Produkter du har fått som Pall på døren melder du kun inn til oss med bilder av produktet og emballasjen, innen 3 dager fra dagen du mottok forsendelsen. Ett produkt som vi konstaterer at har blitt feilekspedert eller skadet, bytter vi om du ønsker det, eller tilbakebetaler kjøpesummen og fraktkostnaden. Har du bestilt flere varer enn den returnerte, betaler vi ikke hele fraktkostnaden. Når Teknikproffset sender en pakke til deg står Teknikproffset for risikoen. Ved retur til Teknikproffset står du for risikoen, enten det gjelder retur på åpent kjøp, service, garantisaker eller reklamasjon. Tenk derfor på å emballere produktet nøye, og bruk alltid indre emballasje.